28 April 2011

Demam+Semput

Salam ptg semua....

sorry lah...lama aku tk update...bz keje ngn bz jaga anak...my love hero Abizafran tk sehat...demam+semput...cian die...nk bernafas susah...

selasa lepas la aku blk keje tgk die nafas sesak cam semput je..padahal die tk selsema atau batuk...demam pun tk....igt kan lps tido ok...tgh mlm die meragam....tido tk lena la...pusing sana..pusing sini..upanya semput die makin menjadi....first time diserang semput ni....


bdk encem yg tgh tk sehat....=)

zafran dah menangis tk benti....kul 12.30 mlm aku kuar gak bwk die g klinik...mata ngntuk...tp nafas sesak...mana lah tk meragam...menangis je...lg die kuar nangis lg lah semput die manjadi...mmg kesian...aku pun ade semput...so tau mcm mana lau kene..mmg tk leh tidoooo...=(

smpi klinik doktor cek mmg semput...so doktor bg oksigen yg letak ubat ape nth...bila pki bende tu ape lg,...meraung la si zafran ni...tp dpt gak la pki....sama cam aku gak la...semput dtg je...mmg aku g klinik akan pki oksigen tu....br lah lega...lau tk mmg tk leh tido la....lepas hbs pki bende tu br lah kurg ckit....smpi umah brlah die leh tido..tp sejam je...sejam lepas tu dtg balik semput die...mmg tk tido aku mlm tu....dah zafran menangis je...bg ubat yg doktor bagi....br lah ok dan smbg tido...itu pun gilir2 ngn abi...bibik pun bgn tlg jaga...susah hati wooo tgk zafran mcm tu...bila nangis je aku dah mcm tk tentu hala....

so smlm dgn rasminya aku E.L. dok pantau si zafran....pg tu dh kurg ckit...lps bagi ubat je..die tido...Alhamdulilah...kurg la...tp ade lg semputnya...bila bernafas berbunyi...mmg kesian...nak main tp tk larat...tp die main gak...kang penat menangis....ptg aku tunggu abi blk keje trs bwk lg ke klinik An-Nur kt ptrjy...bg cek lagi.....bdn die plk panas On Off je...Alhamdulilah....doktor ckp dah kurg semputnya..so tk pyh bagi oksigen tu....so doktor bg ubat demam., cair kahak ngn antibiotik....tkt dlm paru2 ade kuman kan....

dan hari ni Alhamdulilah...kurg dah semputnya..main pun dah laju....tp nk tgglkan die pg tadi cam tk sggp je...rasa nk cuti jaga die lagi...tp nk buat mcm mana kan...

bila anak tk sehat mcm ni la....mmg susah ati..g keje teringt je...yg penting Zafran cpt sembuh...cpt baik...tiba2 je kene...nasib baik die kene umo dh sthn....disebabkan aku pun ade semput...so kebarangkalian utk anak kene tu mmg banyak la...dah keturunan kan...nk buat mcm mana...so kene jaga pemakann die...atau alah ngn habuk...aku mmg alah ngn habuk dan bende2 sejuk...lau terlampau siap la..mmg kene semput...last aku kene masa pregnant...mmg teruk gila..hehehh

apepun moga anak mama sehat selalu....jauhi dari penyakit...dan membesar dgn baik...AMIN....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...