30 April 2008

t@g d@Ri gYeN@...

1. Job
Masa aku dpt first job kt putrajaya...aku happy sesangat....keje yg aku tunggu2 dpt jugak....dkt 3 thn aku tunggu...dah byk borang aku isi...dkt 10 kali aku g interview...akhirnya aku diterima keje di bawah GOv.....Alhamdulilah...berkat kesabaran yg ade..pasti ade balasannya....heheheh...

2. Salary
masa dapat gaji pertama dulu...aku dpt lepas 3 bln aku keje..biasa la dulu klu br msk keje gov. gaji dpt lambat...msk 3 bln keje br dpt...tp sekali dpt byk la....heehhe....erm ape yg aku shopping aku tk igt..tp niat aku nak banje famili aku tercapai....hheheh..tu la hasil duit gaji pertama aku....dan duit tu aku guna utk byr utang...huhuhuhu....

3. Boy Friend...
erm sblm aku msk keje gov. ni...aku ade bf...aku syg gila bf aku tu...die la first bf aku...orgnya baik..penyayang, saba je ngn karenah aku....tp nak wt mcm mana kan...aku ngn die tk de jodoh...lepas sebulan aku dpt keje gov. ni aku putus ngn die....sedih sgt tau...seminggu aku tk mkn...btl2 frust menonggeng...die minta putus sbb die tkde keje..aku da ade keje..klu blh nk kwn je....bangang btl rasanya...aku tk kisah sume tu...klu tkde keje..cari la keje kan...bknnya aku desak die suh msk minang time tu gak....eee geram sgt masa tu...tp nk wt mcm mana..dah die nak mcm tu...aku terpaksa terima....tp yg pasti dia lah first bf aku....yg lain tu...sume tk leh pakai....tau nak ambik kesempatan je....so skrg aku masih mencari lagi....sape la bakal suami aku kan...hahhahahah....

4. Barang Paling Berharga...
hehehhe....ape erk brg plg berharga yg pertama dan penting buat aku....erm mesti la...kete VIVA aku....hehehhe...erm dah lima tahun aku keje akhirnya dpt gak aku pakai kete...kecik pun jadi la...tu je yg aku mampu...janji ade..btl tak!!da ade transport sendiri ni senang la sikit aku bergerak ke mana..dulu klu nak g keje naik bas...nak ke mana2 plk harapkan membe yg ade kete je la...sll susahkan org kan...tp skrg ni...tk yah la nak hrpkan org...klu nak g je sendiri....apepun...time kasih la byk2 kt membe aku yg byk tlg aku klu nk kemana2...jasa korg akan ku kenang....ewaaaahhhh.....hehehehh....

5. Handphone
erm first hp yg aku pki adalah jenama Motorola...jenis ape aku tk ingat la...nak tunjuk kt sini tk jumpa la...aku citer je la erk...lama gak la aku pki pon tu...dkt dua thn...pastu br la tukar Nokia 3310...erm byk gak kenangan hp tu...mmg first time pki hp rasa bangga sgt...huhuhu...skrg hp dah lg canggih...dan klu tk jaga elok2 mesti cepat rosak...ermm....

cik gyena...kak zue da siapkan tag dr cik gyena....hope enjoy k....caucincau....

1 comment:

Tny said...

Apa Giena? Tunggu 3 tahun br leh dpt kje gov? Aiiyaa.. Tny pun sedang & maseh trying to get in.. ermm.. bilelah pulak..

Owh.. ni sesi cr jodoh kt blog ke? hehehe, usik aje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...